2012. június 9., szombat

A süti receptje (Eta és Kriszta figyelmébe)

Amikor a frissen kisült csokis-mogyorós sütit falatozom, és hozzá saját készítésű epres joghurtot kortyolok, akkor elég erős bennem a "háziasszonyok igazgyöngye" érzés önmagam irányába. De azért jó lenne, ha jönne már valaki, és elvenné előlem a tálat, mert így el fogok hízni, fájdalom.

A süti az olyan, hogy mindig másképp sikerül, nyilván mert mindig más kerül bele. A csoki mondjuk fix pont, mármint hogy valamilyen csoki, van úgy, hogy húsvéti csokinyúl, máskor meg 68 százalékos Choceur, a zabpehely meg időnként müzli, törökmogyoró helyett meg mandula lesz, vagy aszalt vörösáfonya, de mogyoróval a legjobb, szóval semmi sem örök, sem állandó, csak az, hogy mindig nagyon finom a végeredmény, és aki csak megkóstolta, egyrészt megeszik belőle alaphangon harmincnyolcat, valamint elkéri a receptet. Nem írom le, linkelem.

Az epres joghurt meg úgy készül, hogy egy liter tejbe egy kanál élőflóra kerül, értsd: bóti poharas joghurt. Később erre már nincs szükség, mert az elkészült joghurt ugyebár szaporodóképes. Szobahőmérsékleten ebben a dögmelegben egy nap alatt megjoghurtosodik a tej (én UHT-vel dolgozom, mert az van itthon), ha hűvösebb van, kettő. És akkor kerül bele 20-30 deka eper, meg négy evőkanál cukor/xilit/méz egy evőkanál Norbi Nyírédes, botmixel, kész.
Az ára eperszezonban nagyjából a legolcsóbb gyümölcsjoghurtét súrolja alulról, a minősége, vagyis a gyümölcstartalma viszont olyan prémium kategóriás, amilyet gyakorlatilag nem lehet kapni a boltban, a legjobb, amit eddig láttam 15 százalékos, ez meg 20-30.

És most már a jóságomtól és nagylelkűségemtől is könny szökik a szemembe, hogy ezt megosztottam veletek.

11 megjegyzés:

  1. Én is könnyezek már, köszönöm! :-DDD

    VálaszTörlés
  2. Ó, és neked még azt is elárulom, hogy a törökmogyorót az Aldi méri a legjutányosabban, mondjuk még így is infarktus gyanús az ára, úgyhogy időnként nekiállok a természet lágy ölén keresgélni a mogyorót, oszt' megtöröm.

    VálaszTörlés
  3. Nnna ne is mondd, tavaly volt a hegyimogyin 2 5 literes üveg termés, most meg úgy tűnik semmi sem lesz... :(((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ajaj, az élet nagy igazságtalanságai. Na, majd szétnézek az anyósom bokra alatt, az enyim szokott lenni a termés, mert én vagyok az egyetlen a földön, aki hajlandó leguggolni érte, és úgy is maradni olyan 2-3 órán át az ügy érdekében.
      Osztozunk.

      Törlés
  4. pff, en meg finoman szolva beszarok a stilusodon.:D hala a joghurtreceptert, biztosan meg fogom csinalni. itt most kabe ingye' vagjak hozzam a mangot meg a sargadinnyet az arab piacon, szerintem olyan lesz, mmmmm.
    es hogy a rukkolarol is szoljak, mert anelkul nem komment a komment: amikor nemreg akciosan vettem egy euro kilenc centert szazgrammnyit dobozban, no, en epekedve gondoltam a kertedre. pedig nem, meg mindig nem akarok kertet. es az milyen mar,h az ember ismeretlen blogolokra gondol, mikor intezi a kis eletet..??...O...o.:)

    VálaszTörlés
  5. ó, én is szoktam. tudod, más életébe belenézni, vagy regényt olvasni olyan, mint kockázat nélkül élettapasztalatot szerezni :).
    Pedig ha felásatsz valakivel négy négyzetméter földet, és elszórsz bele egy fél zacskó rukkolamagot, meló nélkül lesz termés, tényleg nem egy igényes növény. De még balkonládában is megmarad állítólag, és az nem kert :D.

    VálaszTörlés
  6. Libi, amig ilyen nagyvonalu hangulatban vagy: honnan tudnam letolteni Maraitol a Zenduloket? A konyvklubom olvassa, szerdan meeting, en meg megorulok a forditastol. Tuti nem angol anyanyelvu forditotta, s annyira szar a szoveg, hogy nem tudok belemerulni, csak hergelem magam a furcsa mondatszerkezetek miatt. Ma vegre leesett, hogy marha vagyok, miert is nem olvasom magyarul, biztos klasszissal jobb lesz. Csak nem talalom a neten.Segits legyszi. Koszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaaaj, kerestem tegnap, csak válaszolni már nem maradt időm. Mondjuk nem is nagyon volt mit, mert én úgy láttam, hogy semmi ilyen hivatalos, sem pedig nem hivatalos elektronikus könyvtárban nincs egyetlen Márai sem, mintha nem járult volna hozzá az elektronikus terjesztéshez, gondolom, jogdíj van a háttérben... Szóval nem találtam semmit sajnos.

      Törlés
  7. Egészen meghatódtam ekkora jóságon :) Köszi. Ezután el kell áruljam, hogy a Margitszigeten jó sok mogyoróbokor van. Apósom minden évben kilószámra cipeli haza onnan a mogyorót.

    VálaszTörlés
  8. Na ugye, az információ mekkora hatalom már! :D

    VálaszTörlés
  9. Koszi, uh akkor ertem. Egy par csaj mar ugyis ramugrott a konyvklubban is hogy mi az, hogy az angol valtozat nincs a Kindle-en.

    VálaszTörlés