2012. július 25., szerda

Nyárközépi kerthelyzet

Amióta
Kiskertemben, kiskertemben,
Megérett a paradicsom
Bogyója,
azóta Norbi update parasztdiétán vagyok, karéj kenyereket tolok négyzetméter szalonnákkal, paradicsommal. A gyerekek is, csak ők nem diétából.
Az a helyzet, hogy most, hogy saját paradicsomom nő a kertben, eszembe jutott, amin már évek óta csak szörnyülködni tudtam, hogy miért is szerettem annyira gyerekkoromban a szalonnát paradicsommal. Mert finom, ha jó a paradicsom. Ha rossz a paradicsom, akkor meg szar, ennyi. 
Pillanatnyilag egyébként a paradicsomfán növő koktélparadicsomom a legédesebb, három növény élte túl az áprilisi kiültetést, ami szerencse, mert ha mind a tíz életben marad, eltapossák egymást, akkorák már. És minden reggel éppen annyi paradicsomot tudok leszedni, na jó, most már egy kicsit többet, amennyi a fogyasztásunkat fedezi. Vagyis mindig friss paradicsomot eszünk. Királyság. És a többi fajta még nem is érik, lesz itt befőzés, meg pizzaszósz, hej.

A másik aktuális kaland pedig a rukkola másodvetés, ami szintén fogyasztható állapotban van már. Az úgy volt, hogy miután lemarattam vele a Pé nyelvéről az ízlelőbimbókat, utánaolvastam, és kiderül, hogy a felmagzott rukkola alkalmatlan a fogyasztásra. Úgyhogy kitépkedtem, hagytam megszáradni, a földjét megkapáltam úgy nagyjából, aztán hozzácsapkodtam a pergőre száradt növényeket, odacsépeltem mintegy. És akkor locsoltam, és vártam, és most meg megint van rukkolánk, csak lyukas. Én nem tudom, mi bújt bele, lehet, hogy a macska karma lyuggatta ki, de minden levélen van egy csomó pici lyuk. Még szerencse, hogy a levelek háromdimenziós kiterjedése elhanyagolható, így aztán ha mégis kukac lenne az okozó, nem tudott benne tanyát ütni. Ízre finom, pont mint az előző rukkola, ami nem olyan nagy csoda, mivel annak egyenesági leszármazottja.

És idén csodát várunk még a másodvetésű borsótól, a kelbimbótól, és a paprikák is kibontakoznak hamarosan, lesz jó erős is. A tököm viszont here, csak kukivirágok vannak rajta (a tök hímnős, vannak fiú és lány virágok is egy növényen), már majdnem kitéptem az egészet, amikor észre vettem rajta egy darab kb. két centi nagyságú tökembriót, hát végighullámzott a gerincemen a gyengédség.

Kiskertem tájáról szóban ennyit, fotók jönnek.

 Háttérben a kuka, ofkorsz
Zöldparadicsom, napraforgó, egyebek
Virágom, virágom
A rukkolavész

Viszontlátásra, mára ennyi.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése