2013. március 12., kedd

Az öregséggel kapcsolatban

Nos, mivel én egy előrelátó nő vagyok, aki mindig, minden eshetőségre fel van készülve, ma megcsináltam a túlélési tervet az aggkoromra. Tegnap ugyanis láttam egy ősöreg nénit a lányára támaszkodva botorkálni, és rájöttem, hogy basszus, az öregségben nem is az a rossz, hogy a test tönkre ment, hanem az, hogy mivel lassan úgyis mindennek vége, már nincsenek tervek, aminek előre örülhet az ember. Nincs mire várni, mert már csak egy dolog jön, a halál.
És akkor ma kitaláltam, hogy ez így nem mehet tovább, reménytelenül meghalni. Nekem kertem lesz idős koromban. Arra mindig képes leszek, hogy leszúrjam a görbe botomat a földbe, a lyukba meg beleejtsek egy tulipánhagymát. És akkor lehet neki örülni, hogy nem sokára kivirágzik a tulipánom. Vagy megérik a paradicsom. Vagy valami. Úgyhogy kiskertet minden öregnek, vagy legalább egy balkonládát!
Ha meg már erre sem leszek képes, remélem, lesz egy barátom, aki beadja a nagy mennyiségű morfint.

3 megjegyzés:

  1. Erről egy kisfilm jutott eszembe, nem öt perc, de érdemes megnézni:
    http://onmegvalositas.hu/blog/husztisanyi/ruth_stout_neveletlen_kertesz

    Imádom a nénit. :)

    VálaszTörlés
  2. Hát a videó már nem érhető el szerzői jogok miatt, basszamegaló, hogy jönnek ezek ahhoz, hogy valaki okosakat mond, ezek meg letiltják. Na mindegy, láttam már, tudom, miről van szó, és igen, én is imádom a nénit, és minden szavára emlékszem. Hallgatok is rá, a levágott füvet mindig a vetemény közé szórom mulcsnak, csodát tesz! Na jó, a kertet idén még érintőlegesen felástam (nem mindenhol), de a magokat már csak úgy elszórtam, és a kezemmel befésülgettem, jó lesz az úgy is, különben már rég kipusztultak volna a vadvirágok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Franc, bocsánat, nem vettem észre, hogy már nem elérhető. :( A lényeg, hogy tudod, mi volt benne, sőt, még használod is. Engem is nagyon magával ragadott, mikor láttam, felejthetetlen. A szerzői jogokat meg tényleg basszamegaló, mert ezt mindenkinek látni kéne!

      Törlés