2013. augusztus 22., csütörtök

Az István, a királlyal kapcsolatban szerintem

Hát szóval nekem tetszett, engem lecövekelt a tévé elé, ami azért nem egy gyakori dolog. 
Szeretném megjegyezni ugyanakkor, hogy szerintem nem a színészek hangjával volt a gond - azt ugye nem tudtam nem észrevenni, hogy eléggé halványka volt - hanem a hangosítással, ami ez esetben inkább halkítás volt. Mert az oké, hogy Stohl Buci nem egy Vikidál Gyula, de azért hogy a Novák Péter hangja se működjön, az gyanús. 
Amúgy pedig nem igazán értem a Tompos Kátya nagy éltetését, és most nem a Sebestyén Mártáéhoz hasonlítom a hangját, mert rendes vagyok, a játékáról meg elismerem, hogy igen, jelen volt a színpadon. De szerintem messze nem ő volt a legjobb, hanem a László Zsolt, aki az Asztrik főpapot játszotta. Alighanem ha én lennék István, és ilyen fejjel, mint a László Zsolté, elém állna egy főpap, hogy most akkor te fiam megtérsz Rómához, akkor először is összeszarnám magam, másodszor pedig úgy megtérnék, mint Rozi a moziba. Nem annak a fajtának néz ki ugyanis, aki tűri az ellentmondást. 
A metaforák meg a szimbólumok szerintem teljesen rendben voltak. Kicsit még gyakorolni kell, és összeáll az előadás, nem kell izgulni. Szerencsére ma már, amikor részecskét gyorsítunk, meg minden, egy tévéfelvétel nem olyan nagy kunszt, hogy ne férjen bele még egyszer, amikor már megy. 
Amúgy meg szerintem ez egy tök visszafogott rendezés volt, láttam én már Stohl András ágyékát fedetlenül Alföldi-rendezte Machbetben, na. Az nem volt visszafogott, ez meg igen. Ennyinek simán bele kell férnie a művészetbe. Szerintem.

6 megjegyzés:

  1. Nagyrészt egyetértünk, ebben is :)
    Egy budapesti scrapbook klub nagyon messze van Körpöspálcástól? :) Tök jó lenne egyszer együtt alkotni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nem az, hogy messze, hanem hogy kb. tízezerrel megdrágítja, utazás, helyi közlekedés, ott kajálás, szóval rend szerint nekem ennyiből jön ki egy nap Bp-n. De majd egyszer mindenképpen összehozzuk azért.

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. pedig mit összehazaárulózták az Alföldit a Facebookon.
    ja, én is láttam valami Alföldi-féle Shakespeare-t, az tele volt férfiseggekkel, mondjuk sok szerepe nem volt a férfiseggeknek, de nyilván azon is picsogtak.

    VálaszTörlés
  4. (jó, mondjuk nem tudom mit csodálkozom a hülyéken, micsoda hörgés volt, mikor az Anima Sound System feldolgozta a Himnuszt)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem az Alföldi belekalkulálta, hogy az ország egyik fele tömjénezi majd, a másik meg ekézi, ahogy minden mást is, a tényektől függetlenül. Ezért volt szép tőle az a másfél percig énekelt unom a politikát.

      Törlés