2013. szeptember 13., péntek

Jelzem, nagy dolgok történnek ám

Én egyébként határozott érdeklődéssel követem Ferenc pápa ténykedését, mondjuk azt nem értem, hogy mit szívatják mindig hülye kérdésekkel, mint most legutóbb is, hogy tessék mondani, mit tetszik gondolni arról, hogy az ateisták is üdvözülhetnek-e.
Ez a kérdés logikailag egy fatal error. Ugyanis az ateistákat természetüknél fogva kurvára nem érdekli, hogy üdvözülhetnek-e, az meg még kevésbé, hogy mit gondol az ő üdvözülésükről bárki más, beleértve a pápát is. Mondhatni, a legkevésbé sem érdekli őket az üdvözülés téma, azért ateisták. Akkor meg a hívőket mit érdekli, hogy mi lesz az ateistákkal? Mit ugratják itt idióta kérdésekkel ezt a jóembert? (mert szerintem tényleg jó ember amúgy a Ferenc pápa).

Megjegyzem, számomra mégiscsak érdekes ennek a kérdésnek az evolúciója, Ferenc elődje ugyanis, XVI. Benedek, még Ratzinger korában, a Hittani Kongregáció vezetőjeként úgy 2000 táján még arról írt a Dominus Iesus kezdetű iratban, hogy a protestánsok is megszívták, meg az összes keresztény, aki nem katolikus, mert esélyük sincs az üdvözülésre, pont. Most meg, alig 13 évvel később már a hitetlenek üdvözülését firtatják, mi lesz itt még kérem, mi lesz itt?

5 megjegyzés:

  1. Nem tudom, de Ferenc pápa annyira reformer és jófej és tényleg jó ember, hogy a paranoiás énem elkezdte őt félteni... Ezt a sok haladó gondolatot a beporosodott vatikáni hivatalnokok és egyéb egyházi méltóságok egy nagy része nem tudja szerintem beemelni, attól tartok, viharos sebességgel nő az ellenségei száma is, nem csak a híveié.
    Provokatív kérdésekkel meg azt hiszem minden pápát bombáztak az utóbbi években... Ferenc pápát meg kimondottan érdemes, mert abszolút nem a várt válaszokat dobta ki eddig a legtöbb témában.

    VálaszTörlés
  2. Igen, ennek én is utána néztem, hogy a 20-21. században mennyire volt divat még a pápagyilkosság.
    Azt mondják egyébként, hogy valszeg itt, Mo-n lesz a régi, az Opus Dei által irányított egyház utolsó végvára, ezt a vonalat viszi ugye a KDNP is pl., de a világ már megérett a változásra. Állítólag. És hát csak megválasztották pápának... bár ez eddig se volt garancia semmire.
    Igazad van a provokatív kérdéssel, egyet is értek nagyon, csak azért jelezni akartam, hogy logikailag, mondjuk ha nem provokálni akarunk, hanem használható választ, akkor itt nem stimmelnek a dolgok.

    VálaszTörlés
  3. http://www.latimoport.hu/index.php/hirek/4507-a-passio-vege-ferenc-papa-eltorolne-a-colibatust

    A haladó szellemű, magyar, 5.-es hittankönyvben meg állítólag halálos bűnként említik a homoszexualitást. No comment....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye mondom, hogy nagy dolgok történnek? Lesz itt hittankönyv bezúzás, heh.

      Törlés
  4. Otthon meséltem a sztorit a lányomnak, és vihogtam, hogy tán ask.fm-je van a pápának? Erre mondja, azt nem tudja, de Twittere van. LOL.

    VálaszTörlés