2015. október 23., péntek

Rrrrr

Történelmi időket élünk, Ákos megtanulta kimondani az r hangot. Kicsit még koncentrálnia kell rá, de már bármelyik szóban, minden hang után/előtt berreg. Cuki. És rögtön elkezdett felnőtté válni, kihullott az első tejfoga is.



Egy évvel ezelőtt már nagyon el voltam keseredve, amiért nem megy az r, mondjuk vicces volt nagyon a beszéde, de hát ugye viccesnek lenni... annak legalább két olvasata van, na.

Egyszer aztán elkezdte nekem kerek szemekkel bizonygatni, hogy ő MaxSteel kajdot kéj. Először is megnéztem a katalógusban az obzsét (egy villogó, műanyag szarról van szó), és rögtön kimondtam az ítéletet: csak a tesemen keresztül ha ki tudod mondani, hogy MaxSteel kardot kérek, akkor megkapod. Hátha ez majd motiválja, de haha, a fiam egy jellem, Baltazár inkább meghal, de nem alkuszik, ha ára van, nem kell.

Ez egy évvel ezelőtt volt, addig jegeltük a témát, aztán az óvodában odakerült a sor, hogy most már aztán mehet Ákos a logopédushoz. A harmadik órán megvolt az r hang (a logopédia igen hatékony módszer) a negyedik óra után pedig hopp, csodásan pergő r-ekkel közölte Ákos, hogy MaxSteel karrrrrdot kérrrrrr.

Pfff.

Na most ha nekem még egyszer úgy akar valaki eladni bármit, hogy limitált széria, azt pofán fogom vágni. A jelenlegi kereskedelmi gyakorlatban ugyanis MINDEN limitált. A tavalyi Promod kollekciót idén hol tudod megvenni? Sehol. Nos, a MaxSteel kardot sem lehetett már beszerezni itthon, hiába próbálkoztam mindenhol.

Végül találtam az e-bay-en, és még örülhetek, hogy volt egyáltalán. 6700 a termék, 5700 a postaköltség.

Na mindegy, még mindig jobb így, mintha magánúton hordtam volna logopédushoz a gyereket, óránként 3500-ért. És nem szarrágásból, de hát láttam már gyereket, aki ingyen is kimondta az r hangot, na. Hülye-e vagyok?

(most esett le, hogy a motivációs ajándék idő közben átváltozott jutalommá, ezért berzenkedem a dolog ellen amúgy.)


2 megjegyzés:

  1. Grrrrrrratula Ákosnak! :-)
    Janka még mindig nem tudja. :-( Pedig esküszöm, én is vennék neki ajándékot ennyiért, ha végre ki tudná mondani. Az oviban fél évig pénzért járattam az ovi logopédusához, még középsőben, mert neki csak a nagycsoportosokra van ellátási kötelezettsége. Nagycsoportban persze bekerült hozzá Janka alanyi jogon is, hát basszus, elölről kezdte vele a 4 fős csoportban tartott órákon ugyanazt, amiért én előző félévben fizettem. :-/ Elég dühös voltam. A r-ig el se jutottak. Az iskolában megvolt a logopédiai felmérés, megüzenték, hogy nincs meg az r, de az iskolában nem lesz logopédus, hordjam el a nev. tan.-ba, vagy ahová akarom. Hát nem egy sikersztori, na. Most Dalmi logopédusa adogat nekünk tanácsokat otthonra Jankinak is, hogy esetleg mégis bepördüljön az az r, de ő is azt mondta, hogy ha nem megy házilag, muszáj lesz elhordani valakihez.

    VálaszTörlés
  2. Hű. Nem tudom, hogy min múlik, hogy megtanulja-e a gyerek, vagy sem. Nekem tényleg totál átütő élmény volt, hogy nézd már, milyen logikus, milyen jók a gyakorlatok, tényleg ettől pördül be, hogy ez magamtól nem jutott eszembe. Mondjuk fiúgyerek nyilván motiváltabb egymást lelövőset játszani (ts, ts, ts), amitől könnyen megvan. Ügyi lány a Janka, meglesz neki is :). Ha meg nem, akkor úgy szeretjük, na.

    VálaszTörlés