2016. szeptember 28., szerda

Ez is eljött

Valójában mindig tudtam, hogy egyszer bekövetkezik, de mégis reméltem, hogy talán nem jön el az az idő, amikor a gyerekem feje fölött állva kell rávennem őt feladatról feladatra, hogy csinálja már a leckéjét - szóval akkor én előbb-utóbb ordítani fogok.
És tessék.

(Borcsival minden olyan egyszerű volt, a házi kész volt, mire hazajött, egyébként meg mindig tudta, hogy mi a feladat, és lelkesen csinálta. A ceruzákat nem rágta szálkákra, mint a hód, szorgalmas volt, felelősségtudó és motivált. Mondanom sem kell, Ákos ennek pont az ellenkezője, az ősz hajszálaim meg csak szaporodnak, szaporodnak.)

8 megjegyzés:

  1. Te is? sohaj...en neha ugy be vagyok sz@rva, hogy mi lesz ebbol a gyerekbol. Te meg remenykedhetsz, hogy majd korral javul. Erdekes amugy hogy mindkettonek ott van a super overachiever novere...Akkor is ilyenek lennenek ha ok az elsoszulottek?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát nem tudom, nálunk a tesómmal kellett anyámnak tanulnia, velem sosem, mert én olyan voltam, mint Borcsi: amit egyszer elmondtak, utána tudtam. Ákos meg leszarja. Tudja, ha akarja, csak általában leszarja az iskolai tudományt.

      Törlés
    2. A ceruza ragas sensory problemakra utal. Nem dyspraxias o is, mert akkor az sok mindent megmagyarazna. Ird be google-ba, inkabb angol oldalakat olvass, Mo-n kicsit maskepp ertelmezik. Az enyem 7 eves volt amikor egy iskolai meetingen elhangzott a dyspraxia szo. Elkezdtem utana olvasni es mint akinek hirtelen felkapcsoljak a villanyt a fejeben. Mindennek mas lett az ertelme a gyerekkel kapcsolatban.

      Törlés
    3. Á, ez nagyon hasznos volt, nem is tudtam, hogy létezik ez a rendellenesség. De Ákosnál valószínűleg nem ez lesz az ok, ő egyik tünetet se produkálta a felsoroltak közül, sőt kimondottan ügyes a mozgása (nagy- és finommozgások egyaránt), és tök korán elkezdett dumálni.

      Törlés
    4. A spektrum nagyon szeles, s vad variaciokat tudnak a szenvedok produkalni. Az enyem egyebkent tenyleg ugyetlen, viszont verbalisan soha semmi problemaja nem volt. Nekem elsosorban arra adott valaszt miert is keptelen ez a gyerek nyugton megulni.Nagyon tisztan lejon hogy valoban nem jutnak el az agyahoz az infok. Nemcsak pl hogy hol a teste, hanem most mar az is vilagos, hogy idonkent az sem amit lat. Az agya meg keresi ezeket az infokat, ingereket, azert az allando mocorgas, s ezert keptelen hosszabban koncentralni. A ceruza ragas is ingerkereses, ezert gondoltam feldobom neked, hogy olvass utana.

      Törlés
    5. Aham. Én meg mindig azt hittem, hogy egyszerűen unatkoznak ezek a gyerekek, mert unják, amit az iskolában látnak, semmi új, nyolcvanadik ismétlés meg begyakorlás, ahelyett, hogy futkorásznának, ami hétévesen fiziológiás lenne.

      Törlés