2017. augusztus 24., csütörtök

Magamtól már nemigen tudom eldönteni

Vajon gecmóság azt gondolni, hogy ilyen mértékű mogyoró allergiával végül is csak idő kérdése, hogy mikor hal meg valaki totál véletlen? Sajnálom szegény nőt nagyon, de szerintem ott cseszték el, hogy 8 perc után újraélesztették. De most tényleg, mire számítottak nyolc perc után? Mennyit is bír ki az emberi agy? Kettőt?Tényleg borzasztóan sajnálom őt, de valahogy egy percig sem tudom okolni ezért a szerencsétlenségért az éttermest, meg senkit. És szerintem ők (mármint a szülők) is így vannak vele, ezért nem pereltek.

8 megjegyzés:

  1. Tudod, mi meg eppen elkaptuk ezt a masik oldalrol. Kocsiban ulok a ket gyerekkel amikor a radioban lejatszak az anyaval keszult interjut. Hatterben artikulalatlan Amy morgas.

    Az anya vegtelenul szimpatikus, pozitiv. Igen, okolja az ettermet, de ha a te gyereked lenne, nem keresnel te is vadul bunbakot?

    Veletlenul kaptuk el a hirekben, mar jol benne voltunk a storyban mire megtudtuk az eset Budapesten tortent. Nem tudom emiatt-e, illetve gondolom, de bogtunk mindharman.

    A lanyom evjarataban volt egy nagyon allergias kisfiu. Rendszeresen kaptuk a leveleket arrol, hogy meg csak veletlenul se csomagoljunk a gyerekeknek mondjuk nutellas szendvicset, mert ez a gyerek attol is rosszul lesz, ha megfogja a kilincset a te gyereked utan.


    Elkepzelem, mekkora stressz lehet ezzel felnoni. Amy felnott, kozepiskola, majd egyetem, majd jo munkahely. Pont ezert allt ertetlenul Amy anyja is a dolgok felett. Ok ugy gondoltak tul voltak a nehezen. Szerintem a fenti cikk az a resze is hiheto hogy azert nem perelte be az ettermet mert nem volt az etterem mogott eleg penz. A jogi koltsegek elkepzelhetetlen magasak. Mire egy targyalas lezajlik tobb szazezer font csak a perkoltseg. Egyszeruen nem erte meg, mint irtak az etteremnek nem volt biztositasa.

    Ne erts felre, en sem okolom az ettermet, de az anya teszi es megertem miert. Szerencsetlen baleset volt. Szerintem valami elelmiszergyarto nem tarthatott be eloirasokat, s teszem az etolajos gyarban mogyorot is sajtoltak. Nem ertek hozza, siman elfogadom hulyeseget beszelek, ha valami elelmiszergyartasban jartas jarna erre, s megcafolna teoriamat. Azt hiszem a miertekre mar sosem lesz valasz.

    Az ujraleszteses gondolatodra: az anya vegtelenul elszantnak tunt, s nagyon orult apro dolgoknak. Hosszan beszelt arrol hogy hogyan szoktak ok beszelgetni Amyvel, hogyan viszi ki pentekenkent egy pubba egy pint sorre stb. Neki biztosan sokat jelent, hogy eletben maradt a lanya.

    VálaszTörlés
  2. De, biztos keresném a bűnbakot, és abszolút együttérzek az anyával. Inkább arról szólt a bejegyzésem, h én utálnám, ha újraélesztettek volna, és így kellene élnem.

    VálaszTörlés
  3. Mint élelmiszergyártásban járatos mondom, hogy mióta hallottam a hírt, nekem végig az jár az agyamban, hogy súlyos allergiával étteremben enni oroszrulett. Ilyenre szerintem sehol sincsenek tökéletesen felkészülve.

    VálaszTörlés
  4. én tudom okolni az éttermest. Szóltak neki. Mondhatta volna hogy nem tudja garantálni minden alapanyagáról a mogyoró mentességet. Nem érdekelte vagy nem gondolt bele. (Az előbbi gondatlanság, az utóbbi tudás és alapszintű átgondolás hiánya. ) Mindenképpen végzetesen amatőr hozzáállás. Ha mindenhol így álltak volna hozzá valóban eddig se élt volna.

    VálaszTörlés
  5. Én dolgoztam étteremben, húsgyárban és van egy élelmiszeripari egyetemi végzettségem. Nem, nem lehet garantálni a 100%os mentességet és ezt aki allergiás az tudja a legjobban. Pontosan ezért van nála epipen (ebben az esetben kettő). Pl a húsgyár ahol dolgoztam, garantálta, hogy nincs mogyoró a termékben. Ez azt jelentette, hogy az irodába - ami teljesen külön épületben volt - sem hozhattunk be mogyorós kaját ebédre. Szerinted hányszor szegtük meg? (nem akarattal amúgy, de pl a termelésvezető születésnapjára sütöttek tortát a csomagolók - mint kiderült mogyoróval - és nem, nem dobtuk ki az aznap gyártott kolbászt) Úgyhogy bár a konkrét éttermet nem ismerem, azért egy ilyen esetet semmiképpen nem neveznék kapásból amatőr hibának. Ez egyszerűen kódolva van rendszerben. Kivédhetetlen.
    https://www.youtube.com/watch?v=wEb5a-I0kyg

    VálaszTörlés
  6. én még mindíg hibának tartom, ahogy azt is hogy a szabályokat megszegtétek az élelmiszerek gyártásánál. Akarattal vagy anélkül. Ez az amatőrség. Egy profi nem tesz ilyet, mer jó lesz az úgyis.

    VálaszTörlés
  7. Szakorvos nyilatkozta: ahhoz, hogy egy allergia ennyire elfajuljon, évek-évtizedek kellenek, szóval simán lehet, hogy régebben nem lett ennyire súlyos az állapota még teszem azt egy teljes szem mogyorótól sem, csak felnőtt korára durvult el így a helyzet, sőt az is elképzelhető, hogy ez volt az első alkalom, hogy a nyomokban-tartalmaz mennyiség is ilyen mértékben letaglózta. Ez válasz lehet arra, hogy hogy mert egyáltalán idegen helyen bármit is enni. Amúgy talán az Index egész komolyan körüljárta az ügyet, és névtelenül nyilatkozott nekik a szemtanú is, aki kivitte a lányt levegőzni, mikor rosszul lett, és megvárta mellette a mentőt - ő azt állítja, nem nyomott be magának semmilyen injekciót, ez (is) megmagyarázná azt, hogy a szülők végül miért nem pereltek, annak ellenére, hogy interjúkban azt állítják, két epi-pen volt nála, és használta is őket.
    Ők amúgy azért állnak ki nyilvánosság elé, hogy az emberek felfogják, mennyire nem vicc ez, hogy repülő pl. azért nem szabad már mogyorót felszolgálni, mert akár abba is belehalhat valaki, ha te a gép egyik végében kibontod a zacsit, és egy molekulányi anyag feléje száll. De nekem ez a jó szándék ellenére is visszatetsző - én sem szeretnék hasonló helyzetben újraélesztést, azt meg végképp nem, hogy abban az állapotban mutogassanak a tévében.

    VálaszTörlés
  8. Kedves Mónika, igazad van: teljesen felesleges volt ebbe az érvelésbe belekezdenem. Én érek elnézést.
    Üdvözlettel

    VálaszTörlés