2012. március 20., kedd

Az óvodai profi fotókkal kapcsolatban

Azt mondaná meg nekem valaki, hogy annak mi értelme van, hogy minden bölcsődében és óvodában évente kétszer a kezembe nyomnak egy paksaméta "profi" fotót a gyerekekről, tessék, vedd meg, habár a gyerek korántsem felszabadult rajta, hanem inkább feszült, vagy kényszeredetten mosolyog, mondhatni csak mérsékelten cuki, viszont a háttérre legalább nyugodtan mondhatjuk, hogy szar.
Ez a mostani menet kettőezerhatszáz lesz, igaz, hogy amióta Borcsi bölcsibe-oviba jár, ez már vagy a nyolcadik kettőezerhatszáz olyan fényképekért, amikre rá se nézünk többet.
Mondták már nekik, hogy a digitális fotózás korát éljük, és ha akarom, majd lefotózom otthon a gyerekemet? És nem mondom neki, hogy tegye közben csípőre a kezét, és mosolyogjon, majd megoldja ügyesen ahogy akarja.

5 megjegyzés:

  1. Épp a mai napon lettem felkérve a tavaszi ovifotó levezénylésére, és mivel pont ezeket utálom, amiket te (szar háttér, erőltetett gyerekábrázat), már tavaly is totál szabad kezet kaptam a dologban. Bár ez más kategória, mert én full ingyen csinálom, a saját szórakoztatásomra. :D Az az igazi grátisz, ha a szülőknek is tetszik. :) Egyébként volt szerencsém többféle ovifotót megtekinteni, és hááát... Mindig elámultam a fotósmunka igénytelenségén. Nem azért, de itthon fél kézzel jobbakat csinálok.

    VálaszTörlés
  2. Nálunk az ovis farsangokon volt ilyen fotós, amit senki sem tudott előre, hogy egyáltalán jönni fog, csak a kész képeket kapták a szülők. Jó drágán, persze. Én nem kértem, mert egyrészt nem tetszett annyira, másrészt pedig fotóztam magunknak.
    A későbbiekben pedig szóltam az Óvónéninek, hogy az én gyerekemet ne fotózzák, mert nem járulok hozzá, és nem óhajtom megvenni a képeket. Csak a csoportképen lehet rajta. Nem is fotózták.
    Persze, van olyan szülő, aki örült ennek a lehetőségnek.

    VálaszTörlés
  3. Nálunk az ovis rendezvényeken az óvónők, illetve a vállakozó szellemű szülők fotóznak, a képeket meg körbeküldik.
    Mikor az első ovisfotót megláttam, nem értettem, hogy a nagyon fotogén és egyébként szép lányomat, hgyan lehetett ilyen rondán fotózni. Mondták, ő az ovi hivatalos fotósa, mondtam, akkor megtanulhatna fotózni is, mielőtt gépet radag.

    Úgy látszik, elég széles körben rárepülnek az óvodákra a fényképezőgéppel rendelkező ilyen-olyan ovi-közeli emberek, és ez valahol szomorú.

    VálaszTörlés
  4. Nekünk szerencsénk van: egyrészt jó képek készülnek a gyerkőcökről, másrészt nem kötelező a dolog. Mindenkiről készül minimum 10 kép, azt megkapja az ember indexképben és lehet válogatni. Aki nem kér belőle, az értelemszerűen nem is fizet.

    VálaszTörlés
  5. Egyébként nálunk se lenne kötelező megvenni, csak nekem van valamiért mindig olyan érzésem, hogy milyen anya vagyok már, nem érdekelnek a gyerekemről készült fotók?! Pedig marhára nem.
    Amúgy évi egy csoportképet nem is kifogásolnék.

    VálaszTörlés