2012. november 18., vasárnap

Play doh házilag - avagy a nagy felszabadulás

Ez itt a közszolgálati rovatunk, amelyben a sok kis művészpalánta gyurmafaló anyukájának, de főleg Etának levezetem itt a play doh minőségű gyurma házi elkészítésének mikéntjét. A neten találtam, csak már nem tudom, hol. Az anyagköltség olyan öt forintra jön ki, na jó, lehet, hogy megvan az tíz is. Lényeg, hogy nagyobb beruházást nem igényel, nekem pl. minden volt hozzá itthon. Kapaszkodik, olvas, és fegyelmezetten nem veri a fejét a falba, mert nem számolja össze visszamenőleg, hogy mennyi pénzt dobott ki az ablakon eddig play doh-ra. Vegye úgy, hogy most visszajön az egész, mert tényleg tuti minőség, és kb. 3 perc munka előállítani.

Hozzávalók:
1 csésze liszt
1/4 csésze só
1 teáskanál citromsav vagy borkősav (szörp készítéskor vettem és maradt, de holnap sajnos elfogy, mert újabb adag mentaszörp készül
1 teáskanál étolaj
némi ételfesték, de az aroma is jó, a zöld nekem mandulaaroma volt. Az eperaromával vigyázni kell, a Poji eszi.
És annyi víz, amennyivel jól gyúrható lesz. Óvatosan kell csöpögtetni, tényleg mindig csak pár cseppet, mert nagyon kevés kell, és hamar túlszalad, de nem baj, mert majd akkor kiszárad.

Gyúrni, gyúrni, aztán amikor már homogén a színe, akkor oda lehet adni a gyerekeknek. Bátran, bátran.

Nem kell tőle félni, mert ki lehet porszívózni, fel lehet söpörni, nem ragad bele semmibe, és nem hagy foltot. Imádom. És ha széthagyja a gyerek (nejlonzacskóban érdemes tárolni, vagy puccos dobozban) nem kell aggódni, mert újabb öt forintért 3 perc alatt megint előállítható. Kisebb a ráfordítása, mint egy nyomtatott kifestőnek.

3 megjegyzés:

  1. na, ez olyan hiánypótló, hogy most akartam gyurmát venni, máris rengeteget spóroltál nekem, olvasson Ön is Kalibot esténként. :)

    VálaszTörlés
  2. Mondjuk, valami derengett a só-liszt gyurmáról halványan oviból, leginkább az, hogy egyszerű volt.

    VálaszTörlés
  3. Az is jó, csak az kiszárad fél nap alatt, hogy szakócának használhatod, ez meg, gondolom az olajtól, de biztos csinál valamit a citromsav is, puha marad jó sokáig. Amikor meg elkezd száradozni, vizes kézzel átgyúrod, neeeem kell azt olyan gyakran újracsinálni :).

    VálaszTörlés