2013. november 13., szerda

Tetvek, bazmeg, tetvek

Hát hurrá, ez is megvolt, tetves lett a gyerek.
Mondjuk én már hetek óta gyanakodom, mert vakarta nagyon a fejét, de gondoltam, biztos a sampon miatt. Aztán hiába mostuk másik samponnal, csak nem szűnt, úgyhogy reggelente, frizurakészítés közben mindig átlapozgattam a haját, semmi, semmi, semmi, jól van akkor. Csakhogy kiderült, azért nem látok a hajában semmit, mert halvány gőzöm sincs, hogy mit kell keresni. Én vígan szökdécselő kis fekete bogárkákat kerestem, hát az nem volt egy sem. Aztán szólt az iskolai védőnő, hogy hoppá, átvizsgálta az osztályt, mert az egyik kisgyerekben talált az anyja, és jó lenne, ha én is kezdenék valamit a gyerekkel, mert mintha látott volna ott valamit, egy serkét. Beállítottam a gyereket az olvasólámpa alá, hát uramfia, mit látok! Egy serkenyáj legelészik a gyerekem szőke hajszálain. Egy kicsit még hezitáltam, most mi legyen, de aztán este megláttam a jószágot is, az anyaállatot, vagy valami hasonlót a Borcsi hajában. Tetvénél fogva odavonszoltam a gyereket az olvasólámpa alá, hát onnantól kezdve nem volt kétséges, hogy karantén van, meg tetűirtás. Fél óra alatt kikupáltam magam a témában barátom Edit és a gugli segítségével, ma már mindent tudok a tetvekről és a kiirtásukról, kérdezzetek nyugodtan. Azt is tudom, hogy van olyan, hogy elektromos tetűirtó szerkezet, amit venni fogok, mert két flakon tetűirtó az ára, és tuti a hatás.
Másnap kézen fogtam a gyereket, és sajtópofával kértem a gyógyszertárban Hedrint, ami színtelen, szagtalan olaj, vegyszermentes, viszont hát olaj. Ezt kell ráfújni a hajra végig, teljes hosszában, majd egy óra múlva lemosni. Na most ennek folyományaként jelenleg nem lehet megközelíteni a gyerekszobát, mert a szórófejes flakonból jó sok olaj landolt a szoba bejárata előtti parkettán, vagyis aki arra jár, az tutira seggre vágja magát. A Pé Grill Ciffel próbálta felszedni a parkettáról az anyagot, hát büdös az már van, más nem változott.
Az olaj lemosása egy élmény volt, hullottak a kádba döglött a tetűállatok, mint a nemtommi. Azt nem írhatom ide, ami kikívánkozik, mert hát mégis. Majd fél délután a kislányom gyönyörű szőke, selymes, derékig érő haját fésülgettem, csak nem sörtekefével százszor, hanem fém tetűfésűvel kb. ezerszer, öt szálanként, hogy lejöjjenek a serkék. Egész jól állunk, a szék fekete műbőr bevonatán ott figyeltek Pé Borbála összegyűjtött serkéi, hát tetemes mennyiség volt. Beszéltem az iskolai védőnővel, azt mondta, nincs karantén, még az ÁNTSZ se tilthatja el a gyereket az iskolától, neki oda joga van járni akár tetvesen is, de köszöni, hogy kedves voltam leirtani a gyerek fejét, meg hogy még vissza is jeleztem neki, hogy megtörtént, hát ez igazán cuki.
Ma pedig sokválasztékos frizurával demonstráltuk az iskolában a kristálytiszta, élősdimentes fejbőrt.
Természetesen szóltunk az óvodában is, hogy figyeljék, ha a gyerekek vakaródznának, mert itthon alert volt. Ákos és a mi fejünkben egyébként nem találtunk semmit, iskolai cucc lehetett ez, ami Borcsiba költözött. Az óvónő is megköszönte, hogy szóltam. Én hülyén néztem rá, hát mondom ha himlő van otthon, akkor is szólunk az oviban, nem? Mire felvilágosított, hogy hát nem annyira, mert a tetvességet a szülők szégyennek élik meg. Na ekkor kezdtem még hülyébben nézni, mi van? Holnap meg már az influenza lesz a szégyen, meg a bárányhimlő? Elbujdosunk, vagy suttyomban mégis elküldjük a gyereket az óvodába fertőzötten, hátha nem veszi észre az óvónő, csak ki ne derüljön, mert szégyelljük, viszont vígan végigfertőzünk mindenkit?
Tetű barátaink egyébként rendkívül demokratikus állatok, abszolút távol áll tőlük a diszkrimináció, sokan példát is vehetnének róluk. Nem válogatnak, szeretik a szőkéket, feketéket, barnákat, lilákat és zöldeket, csak a kopaszokat nem, mondjuk ebben is egyetértünk amúgy. Meg a büdöseket se  nagyon, sokkal inkább a tisztákat, valamint nem tudnak harmóniában élni a környezetükkel, mert kiszipolyozzák azt. Hát egyre kevésbé értem, hogy miért haragszanak rájuk az emberek, és egyre jobban bánom, hogy én meg kiirtottam őket, amikor ezek annyira hasonlítanak ránk, emberekre.
A kis filozófiai kitérő után megjegyzem, hogy egy héttel az első kezelés után mindenképpen ismételni kell a procedúrát, különben a megmaradt serkék kikelnek, elszaporodnak, és kezdhetjük az egész hadjáratot elölről.
Jelenleg a hisztérikus mindent mosás - ecettel öblítés állapotában vagyok.

Update: csapataink győzelemre állnak, már az első irtás után is teljesen tiszta volt a feje, de azért megismételtük az eljárást egy hét múlva, biztos ami biztos, meg amúgy is melegen ajánlott. Azt sajnos Paranittal abszolváltuk, amitől gusztustalan, lemosthatatlanul zsíros lett a haja, nyolcszor samponoztam tegnap, de még mindig nem az igazi. Úgyhogy fejtetűre Hedrin, azt tanácsolom, csak takarjátok le a szék alatt a parkettát.


3 megjegyzés:

  1. Hát, kitartás! Én gyerekkoromból emlékszem ilyesmire - persze, nem volt profi tetűirtólámpa, csak iszonyú büdös szer, és a hajamat is levágták néhány centisre, úgyhogy a szégyen az megvolt (szerintem csak az alkalmat várták, hogy végre levágják a hajamat). De az én időmben nem volt szabad tetvesen iskolába menni, ezért bizony gyufásdobozban árulták is a tetvet a Blahán (állítólag, nekem sosem volt annyi zsebpénzem, hogy ilyen luxusholmira akár gondolni is merhettem volna). Viszont frankón elkezdtem most vakaródzni, jaaaaaj

    VálaszTörlés
  2. A tetű említésére való vakaródzás teljesen fiziológiás, olvastam :D.

    VálaszTörlés
  3. Welcome to the club! Eveket szivtam vele a nagyobbal, meg a hosszu gondor hajaval. Es tudod mi lesz az idegesito? Komoly meloval (mert az lesz ui az itteni tetvek mar immunisak az osszes tetu irtora incl Hedrin, s csak tetufesuvel (ami szinten nagyon specko 10 fontos) naponta fesulve hetek munkajaval tudod kiirtani), hogy aztan ket het mulva ujra fertozodjon thanks to mums, akik nem birnak ebbe energiat feccolni. Elektromos vackom is van- useless- legalabbis suru gondor hajon. Ha nyarig varsz meg neked is adom. Ami talan bevalt, hogy csak befont , bekotott hajjal mehetett iskolaba, illetve megelozes cimmel mindig mentolos kondicionaloval mostam. (allitolag annak nem birjak a szagat, bar nyilvan az sem 100%) Egyetlen jo hirrel tudok szolgalni, P-nek meg nem volt, pedig az o osztalyabol is jonnek a figyelmezteto sms-ek. Szoval remeljuk csak az egyik gyerekeddel kell neked is kuzdened, tartsd is a hajat roviden!

    VálaszTörlés