2013. szeptember 13., péntek

Felkészülten vágtam bele

Kalib: - Anya, hogy kell csinálni a szilvalekvárt?
Anya: - Én Zepter fazékban szoktam főzni, hogy ne kelljen annyit kevergetni...
Kalib: - Áááá, hát nekem nincs akkora Zepterem... Jó, akkor legyen befőtt, azt hogy kell?
Anya: - Összerakod, és utána nedves dunsztba kell tenni egy nagy fazékba, a száraz ennek nem elég.
Kalib: - Áááá, nekem nincs akkora fazekam! Jól van, mindegy, legyen akkor mégis lekvár. Azt meddig kell főzni?
Anya: - Hát legalább három órán át.
Kalib: - Áááá, nekem nincs annyi időm... Ami azt illeti, cukrom sincs, most megyek éppen a boltba érte.

1 megjegyzés:

  1. Dehogyis, figyelj, mondom a tutit! Nagyon finom szilvalekvárt csináltam 3 napja, sütőben. Pontosabban én csak betöltöttem üvegbe, a lekvár megcsinálta magát, igazán nekem való recepetet találtam. :-)
    Szilva kimagval, mélyebb tepsi aljára 2 kanál ecet, kilónként 10-20 dkg cukor(de ez akár el is hagyható), sütőbe be, sokáig sül, botmixer(vagy nem, attól függ milyen állagúan szeretitek), üvegbe be, száraz dunszt.
    Finom lett!
    A sokáig sül részt úgy tudnám pontosítani, hogy én először sütöttem a 4 kg szilvát 3 órán át 180 fokon, de nem volt még jó, viszont késő volt, úgyhogy lefeküdtem aludni, és úgy hagytam 100 fokon egész éjszakára és így reggelre jó lett - viszont egyáltalán nem égett oda. Működhet kb. 5 óra intenzívebb sütéssel is, gondolom.

    VálaszTörlés