2014. március 3., hétfő

"A csülkös pacal hizlal? Nem. Csak ha megeszed"

Nos hát a fogyókúrám az nagyon jól megy, kívánságra elmondom a trükköt.

Nem kell annyit enni.

Hát, gondolom, ezzel sokat segítettem, úgyhogy leírom, hogy én most hogy csinálom, de azért megjegyezném Pankám, hogy volt olyan, hogy te fogytál 7 kilót, hát az nekem sokat jár a fejemben.

Tehát
reggelire egy szelet barna kenyeret eszem a szokásos fajtából, csak eddig három szeletet ettem. És letiltottam magam a kaja közbeni netezésről is, hogy az a 15-21 másodperc, amíg a kajálás tart, addig az legyen az egyetlen történés. És akkor arra az egy szelet kenyérre nem töpörtyűkrémet kell kenni, meg finom teavajat nagy szelet szalámikkal meg sajtokkal, hanem mondjuk sovány csirkesonkát natúr joghurttal. Utána jutalmul az ügy lezárásaként iszom kávét édesítőszerrel és tejjel, de azt mindig is úgy ittam. Ami azt illeti, előtte is iszom kávét, mármint reggel, anélkül ugyanis kevés esélyem lenne eljutni a napnak ebbe a szép szakába, ami a reggelivel telik. 

Ebédre általában valami salátát vagy főzeléket tolok valami könnyű feltéttel, mondjuk egy virslivel, vagy szelet husikával, ilyesmi. Hát ezzel sem tart sokáig végezni.Kávé.

Na most ezzel a táplálékkal úgy három óra tájban már fel akarok fordulni az éhségtől, akkor betolok egy almát. Ez az édesség az életemben mostanában, a munkahelyemen meg aggódva kérdezi mindig a gyártásvezető, hogy ugye hoztam magammal almát? Hoztam.

Munka után összeszedem a gyerekeket, akkor már nagyon éhes vagyok megint, és akkor megint rituálisan megeszek valamit, ami a reggelihez hasonlít leginkább Ez után jutalomból kapok egy pohár vörösbort a vérképem miatt, meg hogy érezzem, ennyi volt a kajálás, de nem hiába. És akkor még valamikor az este folyamán lecsusszan egy alma, és ha végképp éhen akarok halni, akkor megeszem pár szem mogyorót is, de inkább nem, hanem éhezem, és örülök, hogy fogyok. 

Meg iszom sok vizet.
Hát ennyi. Rengeteg előnye van egyébként ennek a fogyókúrának, például elég sok pénzt megspórolok, mert ez egy olyan fogyókúra, ami nem igényel drága és speciális alapanyagokat, ellenkezőleg. Meg a mínusz 6 kiló 4 hét alatt is az előnyök közé tartozik. 

Ja, meg járok flabélosra is, ami vicces, mert ugye nettó seggrázatás, de nagyon szeretem, mert masszíroz meg energetizál, és amióta fogyókúrázom, úgy érzem, hogy nagyon sok energiám van. Ma például még a kocsit is kitakarítottam meg lemostam, na olyat se csináltam még életemben.

Úgyhogy a fogyókúrám lényege nagyjából annyi, hogy visszafogtam a szénhidrátot, visszafogtam a zsírokat, meg a fehérjét is, szóval végül is mindent visszafogtam, nem eszem, ha nem muszáj. Viszont reggelit, ebédet meg vacsorát igen, csak nagyon keveset. Nasi nincs, bekapok egy falatot nincs, egy süti még belefér sincs. Ja, belefér, csak akkor azt ne nevezzük fogyókúrának, hanem kiskapunak meg önbecsapásnak. 
Na, ez olyan komolyan hangzik, mint egy vakbélgyulladás, már magamon is röhögök, be is fejezem gyorsan az észosztást, mert tudom én, hogy az úgy van, hogy az ember néha hiába próbálkozik, ha beledöglik se moccan a súlya egy dekát se, máskor meg igen. Népi megfigyelésem szerint a január-február-márciusi időszak kiválóan alkalmas a fogyókúrára, hogy mást ne mondjak, Borcsi születése után is akkor fogytam vissza a szép 58 kilós versenysúlyomra. Na ez most már nem cél, legyünk kicsit reálisak, de a 62, az jó lenne a 168 centis magasságomhoz, és már nincs is távol. 

13 megjegyzés:

  1. Én azért a fehérjét nem fognám vissza, hanem lehet épp növelném kicsit a másik kettő rovására. Hogy a leadott kilókkal ne az izom fogyjon el és egy lötyi legyél, hanem maradjon jó kis tónusod.

    VálaszTörlés
  2. Azért van a flabélos, hogy tónusban maradjak, feszes is vagyok nagyon :D. Sajnos szintén népi megfigyelésem szerint nemigen van fehérje zsír nélkül, vagy csak nagyon gázos szintetikus izé. Iszom natúr joghurtot, eszem csirkemellet. Az oldalas kilőve például. Szóval próbáltam én a paleolit diétát is, üzenem Szendi Gábornak, hogy bekaphatja. Az nem hizlal, amit nem eszik meg az ember, ennyi. És az még ingyen is van, szemben a xilittel, aminek kilója 3000, de legalább teli van kalóriával. Jó, a fogat nem roncsolja, meggyőztél :D.

    VálaszTörlés
  3. Én is nyomulok egyébként, öööö.... fejben, mert eredmények szintjén -2 kiló/2hónap amit fel tudok mutatni egyelőre. Én is így szoktam, talán még némi édesítős joghurtkával megspékelve, mert én édesség függő is vagyok sok egyéb jó tulajdonságom mellett. :-) Szóval azt hiszem itt egyedül abba az igazságba kapaszkodhatunk, hogy fejben dől el minden. Én ebben hiszek, eddigi 2 nagyobb fogyásomnál is mindössze ennyi volt a kulcsmotívum. (Hogy jobban akartam jól kinézni, mint amennyire akartam azt a falat csokit/kenyeret/májashurkát.) Ameddig igazából, lelkem mélyén a kaját akarom jobban, mint a jó alakot, addig nem megy. Hú, akkor most mélyen magamba szállok... Januárban azt hittem, hogy megvolt a nagy katttanás, de mint látszik, csak azt hittem. Az csak egy kis kattanás volt, ami mínusz 2 kilóra volt csak elegendő. (De azt legalább tartom egyelőre.) Már csupán másik 5-7-től kéne megszabadulnom. :-P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ez szerintem is így van. Próbáld ki te is a flabélost, ha van a környéken, az jó cucc, és mindennel együtt tíz perc, na jó, még egy, amíg le- meg felveszed a cipődet. Nekem az a mániám, hogy azért bírom így cérnával, mert a flabi a jutifalat :D.

      Törlés
  4. Még sosem kommenteltem neked, de most muszáj! :) Pont most olvastam egy cikket, hogy a fogyni vágyók felejtsék el a kalóriaszámlálgatást, mert h a tápanyagok-nyomelemek figyelése sokkal fontosabb... Na persze! Ilyenkor lenne kedvem jól kiosztani pár pofont, mert épp az ilyenek miatt diétáznak annyian sikertelenül. Pedig, ha az emberek elfogadnák, hogy egyrészt az "az vagy, amit megeszel" írd és mond értendő, és hogy a szervezet igenis egy üzem (amit beviszel, felhasználod vagy raktározod - slussz), 80%-uk le tudna fogyni. Csak hát sokkal jobb megideologizálni, hogy az a 100%-os ananászlé mennyire kell is nekünk mindjárt két decivel, mert hogy tele van "ZSÍRÉGETŐ" dolgokkal, mint elfogadni, hogy inkább egy csomó cukorral van tele, ami nem baj, csak akkor ne higgyük, hogy ha megiszunk belőle két decit, akkor az épp olyan, mintha vizet ittunk volna. Számolni kell, sőt le kell mérni miből mennyit eszünk meg, visszafogni mindent, ahogy te is írtad és garantált az eredmény. Dehát, ha mindenki így csinálná, miből élnének meg a diétaiparos észosztók? (Nekem egyébként a myfitnesspal mobilalkamazása a bibliám, mindent ott vezetek, a szkennere pedig egy áldás, mert a vonalkódok alapján is megmondja miben hány kcal van.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Naugye! Csupa aranyat szólsz, kommentelj máskor is, azt amúgy is imádom :)

      Törlés
  5. nekem jól jött most ez a poszt, mert jó látni, hogy van olyan élő ember, akinek sikerül.... csak az észosztást ne olvastam volna a végén ételosztásnak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, akkor hajrá! Én Pankától nyertem az erőt, meg az ő mínusz 7 kilójától.

      Törlés
  6. sőőőt, jó hír, hogy ha már vagy 3-4 hónapja elhiteted a szervezeteddel, hogy te egy 58-60 akárnyánykevés kilós nő vagy, akkor akármit vihetsz be, nagyon nehezen hízol meg újra. (de lehet hogy előbb is, csak én ennyi idő után mertem magam először agyonzabálni majd tartósan sokat enni)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem erről az az elméletem, hogy addigra már annyira az ember lényévé válik az étkezési szokásai, hogy mennyi fér egyáltalán a fejébe, meg hogy miket eszik (mondjuk te se csülkös pacalokat, ugye, hanem müzlit kecsketejjel, és a cukor se barátod éppen), hogy már ha ellazul is ugyanaz marad a helyzet. Nekem pl. ez a hosszú távú tervem. Már egészen jól megy kevéssel jóllakni.

      Törlés
  7. a pacal önmagában nem hízlal, kínaiak salátaként fogyasztják. Velős pacal és a csülkös pacal valóban hízlalnak, főleg, ha sok zsíron készítíik el. Amúgy jobb zsírosn süni, mint olajon, Az olaj, (főleg az oliva) nyersen finom és egészséges.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ugye Váncsa is megírta, az a saláta, amit annak nevezünk :D

      Törlés
  8. Hát, igen. A teának is van tágabb értelmezése (forrázat, főzet). De a tea a Camellia simensis. A saláta szűkebb értelemben a fejes saláta, de tágabb értelemben nyers, általában savanyú étel. A pacalsaláta fokhagymás chili olajjal, szezámolajjal készül hideg, megfőzött pacalból.

    VálaszTörlés