2012. december 12., szerda

A morgács és a menstruáció hatéves szinten

A mai ködös decemberi reggelen beavattam Borcsit (6) a női szervezet működésének a rejtelmeibe. Gondoltam, adós vagyok neki egy titokkal, miután nem voltam hajlandó elárulni, hogy mi az a morgács.

Szóval az úgy volt, hogy lassan már este tíz előtt nem tudjuk őket ágyba parancsolni, márpedig ez szerintem elég kemény egy 3 és egy 6 évesnél, akiknek reggel hétkor kelni kell. Kirohangálnak, pisilni kell, kakilni kell, mit néztek, mit csináltok - és már semmi sem használt, nem és nem aludtak el, hanem jöttek, jöttek mindig. Gondoltam, megoldásként beszaratom őket érintőlegesen, akkor hátha elcsitulnak. Közöltem velük, hogy ott ül a ház tetején a morgács, és csak én tudom kordában tartani, de már nem sokáig akarom. Ennyit mondtam, nem többet, titokzatos voltam nagyon, hát erre csönd lett. Kicsit elröhögcséltem magamban, hogy mit gondolhatnak, mi lehet az a morgács, mennyire lódult meg a fantáziájuk, kíváncsi voltam nagyon. Reggel jött is a folytatás, bizonyosságot akartak, megérdeklődték, hogy mi is az. Ákos szerint biztos valami szörnyeteg, de mondtam, hogy nem. Csak ott ül, de nem jó dolog, az tuti. És senkinek sem fogad szót, csak nekem, akkora király vagyok.
Aztán elküldtem (elkönyörögtem) Borcsit pisilni, és azzal jött ki, hogy az ovis barátnőjének már vérzett a puncija. Elmeséltem neki a húgyúti fertőzés mibenlétét, és véletlenül azt is mondtam, hogy az nagyon fáj, de aztán megnyugtatásul hozzátettem, hogy szerencsére van olyan puncivérzés is, ami nem fáj. Hát hurrá, vállveregetés, meg minden, ügyes vagyok nagyon, egyetlen mentségem, hogy még csak reggel fél nyolc volt, víz meg sehol, mert csőtörés van a mi utcánkban. Vagyis volt víz, ott hömpölygött a ház előtt, csak a csapból nem folyt pont. Na és akkor bánatomban elmeséltem, hogy időnként a méhünk ledobja a nyálkahártyáját, ami vérrel távozik, de ettől nem kell megijedni, mert betesz az ember a bugyijába egy betétet, vagy egy tampont dug a hüvelyébe, és ennyi, majd elmúlik. Kívánságára meg is mutattam neki egy tampont, majd tisztáztuk, hogy melyik lyukba kell tenni. Elöl pisil, hátul kakil, középen szül vagy menstruál, pont.
Mondjuk ezen a vérzés dolgon egy kicsit elkámpicsorodott, ő nem akar vérezni. Mondtam, igaza van, ki akar, de hát ez az élet rendje, és akkor jött a petefészkekből vándorló pete-mese, aminek valahol azért ki kell jönni, meg a duma, hogy örüljél inkább, mert ez azt jelenti, hogy készen áll a tested arra, hogy kisbabád legyen. Persze nem lesz, csak amikor már nagyon szeretnétek a férjeddel. És akkor itt lestoppoltam a sztorit, mert ura vagyok a tetteimnek, és azt gondolom, hogy a szex misztériumába még nem vezetem be a hatéves gyerekemet. Remélem, nem jut a téma a morgács sorsára, nem forrong a kis agyában a kérdés reggelig, mert arra még nincs okos, és korának megfelelő válaszom, hogy elmagyarázzam, hogy az akaráson kívül mit is kell még tenni azért a kisbabáért. Bár azt hiszem, még abban a korban van, hogy simán elhiszi, hogy csak akarnia kell. Végül is így neveljük.
Hát így ment ez nálunk.

8 megjegyzés:

  1. :))) Ez nagyon tetszett, éljen a felvilágosult gyereknevelés! :)

    VálaszTörlés
  2. Januárban lesz három a jányom. Küldhetem Hozzád megvilágosodni? :) Bónuszként esetleg postázom mellé a 4 és 6 éves fiamat is? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ha nekik is megfelel ez a módszer, persze! :)

      Törlés
  3. Remélem, működik majd, és nem éri majd meglepetés.

    VálaszTörlés
  4. nagyon aranyos történet! A folytatás... tartalmát a mamám illetve a nagybátyám 10 éves koromban mesélte el, de ami előtte van, azt is...Ugyanakkor 14 éves koromig félreértettem, mégpedig azt, hogy azt hittem, hogy vérzéskor termékenyek a nők, mint a kutyák tüzelése esetében.

    VálaszTörlés
  5. Jó, jó, de mire jutottatok az altatással ??? (nekem sajnos csak egy megoldásom van: elalszom a gyerek mellett)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is pontosan ezt a durva megfélemlítést használom. :D

      Törlés
    2. Azt én nem mertem bevezetni, mert láttam a tesóm szomorú sorsát, a gyerek már nyolc éves, ő meg még mindig altat, beleőrülnék hamarost.
      Nem merem leírni az eredményt, mert még a végén elkiabálom, és az nagyon nagy visszaesés lenne, ha érted, mire gondolok :).

      Törlés