2013. május 8., szerda

A tudatos vásárlással kapcsolatban

Pár napja akartam írni, de aztán mégsem, végül rájöttem, hogy engem tényleg érdekel a kérdés, hogy mikor cselekszem helyesen? Ha a sarki kisboltban vásárolok, és a helyi vállalkozót támogatom, ám a sarki kisboltjában lengyel tejet, ukrán olajat és szlovák sót kapok, vagy ha a Coop-ba megyek, ahol honi termékeket árulnak, de a hasznot tutira kiviszik Körmöspálcásról? Ha olvassa ezt a bejegyzést valaki gazdasági szakember, aki ennek a dolognak az erkölcsi, lokálpatrióta, ugyanakkor gazdasági vetületeit is képes és hajlandó felelősséggel áttekinteni, az ne habozzon válaszolni.
Tegyük fel, hogy a távolság és a parkolási lehetőség nem számít. Amúgy tényleg nem, mert egyforma távolságra vannak, és mind a kettőbe gyalog járok. Na jó, az egyikben lehet Böskével (Erzsébet utalvány) fizetni, de a másikban több hírt szed fel az ember, ami vagyon értékű szerintem.

Amúgy elég baj az nekem, hogy nem a Lidl van itt mellettünk, mert akkor rögtön eldőlne a kérdés, azt ugyanis bojkottálom.

5 megjegyzés:

  1. Miért?
    Ott is meg az Aldiban is elég sok sajátmárkás termék van, jó minőségben, amit magyarországi cég állít elő. Én mondjuk elsősorban azt szoktam nézni. Meg az ár-érték arányt.

    VálaszTörlés
  2. Ó, az Aldit nagyon szeretem, az egy korrekt cég, csak növényt és magot ne vegyen tőlük az ember, mert úgysem lesz belőlük semmi. A Lidl viszont nem korrekt, én olyan helyre nem megyek, ahol sárga szalaggal különböztetik meg a menstruáló alkalmazottakat, mert nekik óránként jár öt perc vécére, és nem háromóránként, vagy öt, mint a többieknek. Szóval olyan helyen nem vásárolok, ahol rabszolgaként tartják a dolgozót, ez elvi kérdés, tőlem három forintért is adhatnak egy rúd vaníliát, tőlük akkor sem kell.

    VálaszTörlés
  3. "sárga szalaggal különböztetik meg a menstruáló alkalmazottakat"

    mér nem rögtön sárga csillag? de ilyen komolyan van? jézusisten.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pár évvel ezelőtt ebből nagy botrány is volt, úgyhogy igen, létezik, nem én találtam ki. Durva, mi?

      Törlés
  4. Köszi az infot, ezt nem tudtam :(

    VálaszTörlés